אישום נגד המחבל שרצח את לוחם מג"ב בשועפאט

    בנצי לייזרוביץ No Comments on אישום נגד המחבל שרצח את לוחם מג"ב בשועפאט

    הושלמה חקירת פיגוע הדקירה במעבר מ.פ שועאפט בירושלים, שבו נפל לוחם מג״ב רס״ל אסיל סואעד ז״ל. מחקירת המחבל במשטרה עולה כי התכוון לרצוח חייל או שוטר. בתום חקירה של היחידה המרכזית במחוז ירושלים, הגישה היום הפרקליטות כתב אישום נגד המחבל בן ה-13 תושב מ.פ שועפאט בגין רצח ממניע טרור

    Clashes at the entrance to the East Jerusalem neighborhood of Issawiya, on February 19, 2023. Photo by Yonatan Sindel/FLASH90 צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
    15:30
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו לא ויתר: הסתיימה פגישת רה"מ ומזכיר המדינה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי לנוער כתב אישום נגד קטין, תושב העיר כבן 13, בגין רצח בנסיבות מחמירות של שוטר מג"ב אסיל סואעד ז"ל לפני כשבוע במחסום שועפאט.

    על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מרים בן גל, לפני כשבוע יצא הנאשם מבית דודתו, מצא בכניסה לבניין בו היא מתגוררת סכין ולקח אותה במטרה לבצע פיגוע טרור רצחני כנגד כוחות ביטחון ישראליים.

    הנאשם עלה על אוטובוס לכוון מחסום שועפאט, מקום בו תכנן לפגוש כוחות ביטחון ולבצע את תכניתו, התיישב במושב האחורי והניח את הסכין בסמוך לרגלו, על מנת שיוכל לשלוף אותה במהירות. כשהגיע האוטובוס למחסום שועפאט נשאר הנאשם על האוטובוס והמתין לכוחות הביטחון שיעלו עליו לצורך בדיקה שגרתית, וזאת על אף שעל פי הנהלים נוסעי האוטובוס נדרשים לרדת מהאוטובוס ולהיבדק מחוצה לו.

    שוטר מג"ב אסיל סואעד ז"ל אשר היה באותה העת בפעילות ביטחונית במחסום, עלה על האוטובוס בכדי לבדוק את הנוסעים שנותרו על האוטובוס ומיד אחריו עלה מאבטח כשהוא אוחז בנשק. כשהגיע סואעד ז"ל אל החלק האחורי של האוטובוס, בסמוך למקום בו ישב הנאשם, התרומם הנאשם מכיסאו, אחז בסכין, ובעוד הוא עומד על מדרגה שבקצה האוטובוס, התנפל על סואעד ז"ל אשר עמד במפלס נמוך יותר באוטובוס, לפת אותו בצווארו ודקר אותו בראשו בכוונה לגרום למותו. הנאשם המשיך וניסה לדקור את סואעד ז"ל שוב באזור ראשו וצווארו, אך סואעד ז"ל התגונן והתעמת עמו. בניסיון לנטרל את הנאשם, המאבטח אשר עמד מאחורי סואעד ז"ל, ירה 2 כדורים מנשקו אל עבר הנאשם. אחד הכדורים פגע בירכו של סואעד ז"ל. בדרכו לבית החולים נפטר סואעד ז״ל כתוצאה מאיבוד דם.

    כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירה של רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור ותכנון ושקילה.

    רמ״ח חקירות בימ״ר ירושלים, רפ״ק נדב כוגן | וידאו: דוברות המשטרה
    video
    play-sharp-fill


    0 תגובות